Ste že kdaj komu povedali, da svojega dela ne opravlja dobro?
Zelo težka naloga, vendar se je s tem potrebno soočiti prej ali slej. Dlje časa, ko čakamo, slabše je.
Včasih se zgodi, da oseba niti ne ve, da slabo opravlja svoje delo.
Brala sem o podjetju, ki je zaposlilo vodjo za marketing. Po njeni zaposlitvi so se stvari poslabšale, upadla je prodaja.
Ko se je njen nadrejeni odločil, da ji bo to povedal, je bil v stiski. Težko mu je bilo soočiti novo delavko z ne prav dobro opravljenim delom.
Nekaj časa je odlašal, nato pa le zbral pogum, da se z njo pogovori. Najprej ji je povedal kako zelo zadovoljen je z njenim delom in kako vesel je, da je član njihove ekipe.
Nekje vmes pa je še dodal, da je prodaja padla in da nekaj ni v redu. Na koncu ji je še rekel, da se veseli, da bodo še naprej sodelovali.
Nič konkretnega ji ni sporočil. Kritiko nedoseganja standardov je bilo skoraj nemogoče zaznati.
Delavka je še naprej opravljala svoje delo, saj od svojega nadrejenega ni dobila jasnega sporočila, da sploh dela kaj narobe, kaj šele kaj dela narobe.
Problem verjetno tiči kje drugje.
Ob zaposlitvi in onboardingu se niso pogovorili kakšne kriterije mora dosegati in kaj se od nje pričakuje. To je tema o kateri želim tudi v bodoče več govoriti in pisati.
Za sedaj pa le nekaj nasvetov kako podati kritiko, da bo oseba na drugi strani dobila jasno sporočilo kaj dela narobe in kako to popraviti.
– Striktno kritika na vedenje,
– nezaželeno vedenje mora biti jasno definirano,
– oseba mora kritiko razumeti, najbolje je, da pridobite potrditev, da je oseba razumela,
– kritiko je najbolje podati subjektivno (namesto ti stavkov, jaz stavki ali v nedoločniku – ni dobro, da se to in to naredi …)
– kratek čas med pojavom negativnega vedenja in kritiko vedenja in
– uporabiti intenzivnost, ki bo osebo motivirala k spremembi. Na začetku je bolje dati kritiko z manjšo intenziteto. Kritiko lahko kasneje ponovimo in intenzivnost stopnjujemo.