Kaj naj vodja naredi, če podrejeni zavrne opraviti nalogo?
Ali to pomeni, da je zaposleni neposlušen in ne spoštuje vodjo?
Če se to zgodi, je najbolje preveriti kaj se z zaposlenim dogaja in ugotoviti kakšni so razlogi, da naloge ne želi opraviti.
❇️ Ali je naloga prezahtevna oziroma zaposleni nima spretnosti in sposobnosti, da nalogo opravi?
❇️ Je zaposleni blizu nalogi oziroma je naloga iz področja, ki ga zaposleni pozna?
❇️ Ima zaposleni interes, da nalogo naredi?
❇️ Ima dovolj časa, da jo opravi?
❇️ Ima avtoriteto, da naredi delo?
❇️ Ali bi zaposleni pridobil kakšne koristi od opravljanja naloge (nove spretnosti, sposobnosti, denarno nagrado …)?
❇️ Se je to že dogajalo?
❇️ Ima kakšne druge razloge za takšno vedenje, kot so osebne težave?
Pri sebi ugotovimo:
– Smo zagotovili vse potrebne resurse, da se naloga naredi?
– Smo podali podrobnosti o nalogi in se pogovorili o tem kako želimo, da je videti, ko je naloga narejena?
– Smo poudarili kakšne koristi lahko zaposleni pridobi ob opravljanju naloge (pridobitev novih spretnosti, razvoj posameznika …)?
– Smo uskladili pričakovanja?
– Smo se dogovorili kako bomo preverjali ali dajali povratne informacije o napredku?
– Smo se pogovorili o možnih ovirah?
Ko na vsa ta vprašanja odgovorimo, sledi pogovor z zaposlenim.
Pri tem pa naj nas vodi nasvet, da bodimo radovedni in pri zastavljanju vprašanj ne sugeriramo odgovorov.
Kaj pa vi storite, ko zaposleni zavrne opraviti kakšno nalogo?