Neposlušnost podrejenega

Situacijsko vodenje

Kaj naj vodja naredi, če podrejeni zavrne opraviti nalogo?
 
Ali to pomeni, da je zaposleni neposlušen in ne spoštuje vodjo?
 
Če se to zgodi, je najbolje preveriti kaj se z zaposlenim dogaja in ugotoviti kakšni so razlogi, da naloge ne želi opraviti.
 
❇️ Ali je naloga prezahtevna oziroma zaposleni nima spretnosti in sposobnosti, da nalogo opravi?
❇️ Je zaposleni blizu nalogi oziroma je naloga iz področja, ki ga zaposleni pozna?
❇️ Ima zaposleni interes, da nalogo naredi?
❇️ Ima dovolj časa, da jo opravi?
❇️ Ima avtoriteto, da naredi delo?
❇️ Ali bi zaposleni pridobil kakšne koristi od opravljanja naloge (nove spretnosti, sposobnosti, denarno nagrado …)?
❇️ Se je to že dogajalo?
❇️ Ima kakšne druge razloge za takšno vedenje, kot so osebne težave?
 
Pri sebi ugotovimo:
– Smo zagotovili vse potrebne resurse, da se naloga naredi?
– Smo podali podrobnosti o nalogi in se pogovorili o tem kako želimo, da je videti, ko je naloga narejena?
– Smo poudarili kakšne koristi lahko zaposleni pridobi ob opravljanju naloge (pridobitev novih spretnosti, razvoj posameznika …)?
– Smo uskladili pričakovanja?
– Smo se dogovorili kako bomo preverjali ali dajali povratne informacije o napredku?
– Smo se pogovorili o možnih ovirah?
 
Ko na vsa ta vprašanja odgovorimo, sledi pogovor z zaposlenim.
 
Pri tem pa naj nas vodi nasvet, da bodimo radovedni in pri zastavljanju vprašanj ne sugeriramo odgovorov.
 
Kaj pa vi storite, ko zaposleni zavrne opraviti kakšno nalogo?

Situacijsko vodenje

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *