Kakšna je razlika med mikromenedžiranjem in delegiranjem (dodeljevanjem nalog)?

Delegiranje je predajanje nalog, pravic in avtoritete nekomu, ki nalogo opravi za nas.

Mikromenedžiranje pa je skrajen nadzor nad delom in odločanjem zaposlenih, ki je pretirano in običajno nezdravo za običajen deloven odnos.

Kaže se v:

  • Nenehnem preverjanju: pretirano spremljanje in preverjanje članov ekipe, ki kaže na pomanjkanje zaupanja.
  • Diktiranju vsake podrobnosti: izrecna navodila za vsak korak, naloge ali projekta, ki pušča malo prostora za ustvarjalnost in samostojno razmišljanje.
  • Prevzemanju nalog: prevzemanje nalog, ki bi jih morali opraviti člani ekipe. Vodje takrat mislijo, da naloge lahko opravijo bolje ali hitreje.
  • Pomanjkanju delegiranja: težko prepuščanje nadzora in potreba po vpletenosti v vsak vidik dela. 
  • Nepripravljenosti na sprejemanje različnih pristopov: alternativne zamisli niso dovolj dobre.
  • Pomanjkanju povratnih informacij in priznanja: dajanja le negativnih povratnih informacij in osredotočanje, kaj je šlo narobe, namesto priznanja dosežkov in prizadevanj ekipe. 

Če se zavedate, da mikroupravljate in želite to razrešiti, je tukaj nekaj korakov, s katerimi lahko to popravite:

  • Samozavedanje, da imate z mikromenedžiranjem težave.
  • Začnite graditi na zaupanju: spoznavajte svoje zaposlene in njihove sposobnosti. To lahko storite z različnimi delavnicami, treningi in timskimi coachingi in tudi z …
  • Delegiranje: spoznavate kompetence svojih zaposlenih, predajate del odgovornosti in kontrole. 
  • Jasno skomunicirajte pričakovanja in cilje, kako bodo zaposleni prišli do cilja, pa je njihova odločitev.
  • Gradite kulturo povratne informacije: kjer je si podajate pozitivne in negativno-konstruktivne povratne informacije, na podlagi katerih vsi rastete. 
  • Razvijajte coaching veščine: vadite aktivno poslušanje, povzemanje, postavljanje vprašanj. 

Ne pozabite, da je za spremembo mikromenedžerskih nagnjenj potreben čas in trud.
Bodite potrpežljivi do sebe in svoje ekipe pri prehodu na bolj spodbuden slog vodenja.

George Patton Queote

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja